Krovinių pervežimo vienetai be padėklų – Paketavimas

Paketavimas krovinių pervežimui tai procesas, kai vienodų matmeng ir savybių kroviniai įpakavimo ir rišamosiomis priemonėmis sujungiami į vieną atitinkamų geometrinių formų krovinio vienetą. Kroviniai sudedami mechaniniu būdu, naudojant paketavimo techniką.

Stabili geometrinė paketo forma leidžia tokius krovinius sukrauti rietuves.

Paketams sutvirtinti naudojama viela, tekstilės juostos (gumuotos arba padengtos plastmase), popierius (sustiprintas bitumu, sintetinėmis dervomis arba stiklo pluoštu), taip pat polimerinė plėvelė, kuri po terminio poveikio stipriai apspaudžia paketą.

Autobusiukų nuoma šventėms – ne tik transporto paslauga

Tokiu būdu paketuojama:

  • mažo formato statybinės medžiagos (plytos, šamotiniai blokeliai, keraminės plytelės);
  • briketai (akmens anglies, durpių, medienos atliekų);
  • skardos lapai;
  • pjautinė mediena;
  • asbestcementiniai vamzdžiai.

Krovinių vienetų stabilumą galima padidinti:

  • štabeliuoti naudojant stabilias įpakavimo priemones;
  • sudedant pakuotes, turinčias kvadrato formos skersinį plotą;
  • supresuoti maišuose supiltus krovinius taisyklingų geometrinių formų gaminį.

Krovinių pervežimo vienetams su padėklais sutvirtinti yra naudojamos šios priemonės (Vinius, Kaunas, Klaipėda miestai):

  • sutvirtinant krovinio vienetą pagal ilgį ir plotį su metalinėmis juostomis, diržais, lipnia juosta ir pan.;
  • panaudojant kroviniui sutvirtinti kampuočius iš metalo, plastmasių, kartono iš visų keturių krovinio vieneto pusių arba viršutinių briaunų ir surišant juos su pakuote;
  • apjuosiant krčivinio vienetą juostomis su specialiomis jungtimis joms sukabinti;
  • aptraukiant krovinio vienetą specialia nuo šilumos susitraukiančia plėvele, kuri gerai apsaugo krovinį nuo atmosferos

Ant plokščių padėklų sudedami kroviniai, turintys taisyklingą geometrinę formą: dėžės, metalo lapai, dėžutės ir pan. Krovinio vienetą gali sudaryti ant plokščio padėklo uždėtas sunkus vienetinis krovinys: elektros variklis, šaldy­tuvas ir pan. Dėžinius padėklus sudedami smulkūs, netaisyklingos geometrinės for­mos kroviniai, kurių dėl įpakavimo arba natūralių savybių negalima sudėti ant plokščių padėklų. Tai — stikliniai buteliai, plastmasią atliekos, keraminės plytelės ir pan.

Ant plokščių padėklų nekraunami:

  • kroviniai, kurių svorio centras yra dideliame aukštyje. Gabenami tokie krovinių vienetai gali apvirsti;
  • kroviniai, kurie pagal rūšį ir didumą gali būti apdorojami ir vežami šaki­niais krautuvais. Tai — didelės dėžės, statinės ir pan.

Be plokščių ir dėžinių padėklų krovinių vienetams formuoti yra naudoja­mi specialūs padėklai, skirti tik tam tikriems kroviniams transportuoti. Tai

krovinių, turinčių didelį tansportavimo ilgį, vaisių ir daržovių, statybinių me­džiagų ir pan. padėklai.  Krovinių vienetai su padėklais privalo būti apsaugoti nuo transportuojant atsiradusių apkrovų.

šaltinis: http://mutop.lt/pirmasis-automobilis-pirmosios-lenktynes/